FAQ
Vind snel antwoord op al uw vragen over tuinmachines op onze FAQ-pagina.
WINKEL / WEBSHOP
Wat zijn de openingsuren?
Openingsuren (september – februari):
Di - Vr: 09u00 – 12u30 & 13u30-18u00
Za: 09u00 – 13u00
Openingsuren (maart – augustus):
Di - Vr: 09u00 – 12u30 & 13u30-18u00
Za: 09u00 – 15u30
Is er parking voorzien aan de winkel?
Er is ruime parking voorzien voor de winkel in Tienen en Herent.
Ik heb interesse in een robotmaaier. Welke info neem ik mee naar de winkel?
Aangezien niet elke robotmaaier mogelijk is voor elke soort tuin, raden wij het volgende aan:
Breng een plan, foto's of een tekening van uw tuin mee.
Zo kunnen we beter inschatten hoe uw tuin eruit ziet en kunnen we u de perfecte robotmaaier aanraden voor uw tuin.
Ik wil een bestelling plaatsen. Moet ik een voorschot betalen?
Bij elke bestelling van wisselstukken of machines vragen we een voorschot.
Dit om te voorkomen dat er bestellingen niet afgehaald worden.
Wanneer is mijn bestelling beschikbaar voor afhaling/levering?
Indien het aangekochte artikel op voorraad is, kan deze snel geleverd worden.
Voor toestellen op bestelling zijn de levertijden niet altijd door ons gekend. Hiervoor dienen we contact op te nemen bij de desbetreffende leverancier.
Door de problemen en tekorten aan materialen wereldwijd kan het zijn dat uw bestelling langer onderweg is.
Ik wil een wisselstuk bestellen. Wat moet ik doorgeven?
Voor het juiste wisselstuk te vinden hebben we een typenummer en serienummer nodig van het toestel.
Is het wisselstuk onderdeel van de motor? Dan hebben we het typenummer en serienummer van de motor nodig.
BETALING
Wat zijn de betaalmogelijkheden in de winkel?
Je kan in onze winkelpunten kiezen uit volgende betaalmethodes:
Bankcontact
Mastercard
VISA
Payconic
Ecocheques
Consumptiecheques
Cadeaubon Lambrechts
Cadeaubon Leuven
T-bon Tienen
Payconic
Kan ik betalen met ecocheques?
Dat kan! Ecovriendelijke producten kunnen in de winkel worden betaald met ecocheques.
ONDERHOUD EN SERVICE
Wanneer is mijn toestel aan de beurt?
Uw toestellen worden in de wachtrij geplaatst.
Hier werken we volgens het FIFO-principe.
Het toestel dat eerst wordt binnen gebracht, komt eerst aan de beurt.
Ik breng mijn toestel binnen. Moet ik een bedrag vooraf betalen?
We vragen een voorschot van €30 voor grasmaaiers / handgereedschappen en €60 voor zitmaaiers. Dit zijn de onderzoekskosten voor uw machines.
Herstellen jullie elk merk?
We kunnen niet elk merk herstellen, doordat sommige wisselstukken niet verkrijgbaar zijn via onze leveranciers of de technische tekeningen niet beschikbaar zijn voor ons.
Onze merken vindt u hier: Onze merken
Indien u twijfelt, mag u ons steeds contacteren en kijken we dit voor u na.
Mijn toestel kan niet hersteld worden. Wat met het betaalde voorschot?
Het betaalde voorschot zijn de onderzoekskosten (werkuren, opzoekwerk en controle) aan uw toestel en deze kunnen niet terugbetaald worden. Bij aankoop van een nieuw toestel kan dit bedrag in mindering gebracht worden.
Welke brandstof mag ik gebruiken in mijn grasmaaier of zitmaaier?
Wij raden benzine 98 octaan aan (E5) of synthetische benzine Moto4plus. Moto4plus is verkrijgbaar in onze winkelpunten.
Opgelet: benzine 98 is max. 3 maanden houdbaar na afname in tankstation.
Moto4plus is tot minstens 5 jaar houdbaar (vorstvrij).
Welke brandstof mag ik gebruiken in mijn bosmaaier?
Dit is afhankelijk van het type motor:
Stihl, Echo, Shindaiwa, Husqvarna, … zijn uitgerust met 2-takt motoren. Bij deze toestellen is het sterk aangeraden om synthetische benzine te gebruiken zoals Motomix. Deze brandstof is verkrijgbaar in onze winkelpunten.
Je kan ook deze brandstof zelf klaar maken door benzine 98 (E5) te mengen met 5% tweetaktolie.
Honda gebruikt al sinds de jaren 90 geen 2-takt motoren meer. De kans is dus groot dat je Honda bosmaaier een 4-takt motor is. Deze toestellen werken op benzine 98 (E5).
Naar welke kant mag ik mijn grasmaaier kantelen om deze te reiningen?
Honda en Kohler motoren mag je steeds naar de kant van het oliepeil kantelen, met de luchtfilter naar boven.
Briggs&Straton motoren kantel je best met de bougie naar boven, dit wil meestal zeggen dat de machine met de duwboom naar beneden moet geplaatst worden
Hoe stockeer ik mijn grasmaaier best voor de winter?
Het is aan te raden om bij de benzine een houdbaarheid product toe te voegen, zodat deze niet slecht wordt tijdens de winter. Of de tank leeg te maken.
Reining uw toestel voor de stockage in de winter.
Hoe stockeer ik mijn zitmaaier best voor de winter?
Het is aan te raden om bij de benzine een houdbaarheid product toe te voegen, zodat deze niet slecht wordt tijdens de winter.
Het is belangrijk dat de batterij regelmatig wordt opgeladen of zelfs permanent aan een druppellader wordt gehangen
Reinig uw toestel voor de stockage in de winter.
LEVERING
Ik heb een bestelling geplaatst via de webshop, kan deze geleverd worden?
We kunnen uw bestelling leveren.
Kleine toestellen of producten worden geleverd via Bpost.
Grote toestellen worden geleverd door onze eigen leverdienst.
Het is ook mogelijk om uw bestelling op te halen in onze winkelpunten.
Is de levering gratis?
Voor bestellingen onder €250 vragen we een verzendingskost van €5,90.
Indien uw bestelling meer dan €250 bedraagt, dan is de levering gratis (installatie niet inbegrepen).